Skyltfönsterinspiration från de stora…

Här följer lite inspiration från de stora varumärkenas höstskyltningar i Rom. Vi ser både enkla och mer avancerade skyltningar – fotade i helgen.

Dior

Dior använder ett av sina fönster mot den tungt trafikerade gågatan som en ram till en reklamaffisch. Har man tillgång till stora motiv av professionellt tagna reklambilder kan det vara ett alternativ till traditionell produktskyltning. Vi ser även den, i Sverige, ofta hat-älskade magväskan göra en fusionerad comeback. Varför inte köpa en Dior-magväska till någon du tycker om i höst?

Dior skyltfönster Rom

Gucci

Använder ett av sina fönster till att bjuda direkt i butiken genom att spegla skyltningen av sina väskor på samma sätt i fönstret som i butiken. Som förbipasserande får man känslan av att kunna kliva rakt in i butiken och gå runt och kolla. Indragande.

 

BVLGARI

Som en kontrast till Guccis inbjudande skyltning satsar BVLGARI istället på det motsatta. Bakom det tjocka glaset, inuti ytterligare en glasmonter kan produkterna beskådas. Tankarna förs till en gammal juvelbutik eller traditionell bank.

 

Tiffany & co

Tiffany & co ger ett intressant exempel på hur man kan åstadkomma exklusivitet och nyskapande skyltning med enkla medel. Här samlas klädnypor till en mösterbakgrund. Kontrasten mellan de vardagliga och billiga klädnyporna och de exklusiva varorna skapar också något intressant.

Här även ett exempel med en clip board som används som bakgrund till halsbandet. Underlaget i montern är skapad av jeanstyg – vardagligt material som även det ger en intressant kontrast.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *