Ett av de viktigaste måtten när man driver en butik är hur många människor som kommer in i själva butiken. Ju fler som kommer in i butiken, desto fler tillfällen till kundkontakter och försäljning, och därmed större inkomster.
Det…
http://karming.se/wp-content/uploads/2018/11/IMG_7957-e1541698966527.jpg20161512Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2020-02-14 14:20:422020-02-14 14:20:424 beprövade sätt att få folk att komma in i din butik
2018 utsågs man till till Årets butik bl.a. med motiveringen att man lockar kunder ”med stor kreativitet och hög modegrad” Nu tar Winston & Elle åter täten när det kommer till innovation inom handeln. Med sin 1 000:e…
http://karming.se/wp-content/uploads/2019/09/winston1.png7701666Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2019-09-21 07:30:452019-09-21 08:16:22Grattis Winston & Elle till 1000 medlemmar!
Så kan butiker kan arbeta med influencer -marknadsföring
Influencer Marketing är ett begrepp som handlar om att man samarbetar med vissa personer som är inflytelserika på din målgrupp. Musikstjärnor som t.ex. springer undan från Paparazzis…
http://karming.se/wp-content/uploads/2019/06/cameras-festival-fun-1615817.jpg20003000Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2019-06-07 10:23:542019-06-07 10:23:54Så kan fysiska butiker använda sig av influenser-marknadsföring - 3 konkreta tips.
Rykande färsk får man ändå kalla den. En sammanställning av olika forskares syn på framtidens butik i boken Framtiden fysiska butik – släppt av Handelsrådet och Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet i oktober 2018. Boken…
http://karming.se/wp-content/uploads/2018/03/karming-kundklubb.jpg11651920Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2019-01-09 20:25:052019-01-16 21:49:11FRAMTIDENS FYSISKA BUTIK - Hur ser den ut? Vart ska den ligga och hur stor ska den vara?
Ett av de viktigaste måtten när man driver en butik är hur många människor som kommer in i själva butiken. Ju fler som kommer in i butiken, desto fler tillfällen till kundkontakter och försäljning, och därmed större inkomster.
Det…
http://karming.se/wp-content/uploads/2018/02/pexels-photo-787929-1.jpeg12801920Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2019-01-03 14:50:472019-01-03 15:07:385 sätt att få folk att komma in i din butik
Här kommer lite inspiration från marknaden när det kommer till kampanjer. Har ni några favoriter som ni stött på - maila gärna oss på support@karming.se så vi kan dela dem.
Stadium
Stadium gjorde ett fysiskt utskick där man gav en…
http://karming.se/wp-content/uploads/2018/12/prime-front-e1544292007293.jpg20161512Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2018-12-08 18:15:402019-01-03 13:04:51Lite exempel på kampanjer från marknaden
Här kommer lite inspirationsbilder från julskyltningarna i Tokyo från helgen.
Missade du vårt inspirationsinlägg från Rom? Ta del av det här.
Louis Vuitton låter den gröna julfärgen finnas med i en kontrast när de…
http://karming.se/wp-content/uploads/2018/12/loistokyo.jpg960720Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2018-12-03 11:11:322018-12-04 16:28:45Holiday greetings from Tokyo!
Här följer lite inspiration från de stora varumärkenas höstskyltningar i Rom. Vi ser både enkla och mer avancerade skyltningar - fotade i helgen.
Dior
Dior använder ett av sina fönster mot den tungt trafikerade gågatan som en…
http://karming.se/wp-content/uploads/2018/11/IMG_7953-e1541698901797.jpg20161512Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2018-11-08 17:46:032018-11-08 17:46:51Skyltfönsterinspiration från de stora...
Rubriken är min dåliga översättning av ett ganska bra citat faktiskt. På engelska i sin helhet lyder det: Customers will remember their experience with a brand long after they’ve forgotten a discount. Det är kundservice-specialisten…
http://karming.se/wp-content/uploads/2018/10/iphone-410311_1280.jpg8531280Adam Arvidsson/wp-content/uploads/2018/02/karming-green.svgAdam Arvidsson2018-10-23 08:15:582018-10-23 08:15:58”Kunder kommer att komma ihåg sin upplevelse med ett varumärke långt efter att de har glömt en rabatt.”
4 beprövade sätt att få folk att komma in i din butik
UncategorizedSharing is Karming - vinnaren utsedd!
UncategorizedGrattis Winston & Elle till 1000 medlemmar!
UncategorizedSå kan fysiska butiker använda sig av influenser-marknadsföring - 3 konkreta tips.
UncategorizedFRAMTIDENS FYSISKA BUTIK - Hur ser den ut? Vart ska den ligga och hur stor ska den vara?
Uncategorized5 sätt att få folk att komma in i din butik
UncategorizedLite exempel på kampanjer från marknaden
UncategorizedHoliday greetings from Tokyo!
UncategorizedSkyltfönsterinspiration från de stora...
Uncategorized”Kunder kommer att komma ihåg sin upplevelse med ett varumärke långt efter att de har glömt en rabatt.”
Uncategorized