Grattis Winston & Elle till 1000 medlemmar!

  2018 utsågs man till till Årets butik bl.a. med motiveringen att man lockar kunder ”med stor kreativitet och hög modegrad” Nu tar Winston & Elle åter täten när det kommer till innovation inom handeln. Med sin 1 000:e…

Så kan fysiska butiker använda sig av influenser-marknadsföring - 3 konkreta tips.

Så kan butiker kan arbeta med influencer -marknadsföring Influencer Marketing är ett begrepp som handlar om att man samarbetar med vissa personer som är inflytelserika på din målgrupp. Musikstjärnor som t.ex. springer undan från Paparazzis…

Goda nyheter för Karming

Karming har glädjen att informera om att Karming har engagerat Thomas Eulau som rådgivare. Thomas har under många år arbetat på arbetsgivarorganisationen Svensk Handel som han lämnade i slutet av oktober 2018 för att gå in ”aktiv pension”.…

FRAMTIDENS FYSISKA BUTIK - Hur ser den ut? Vart ska den ligga och hur stor ska den vara?

Rykande färsk får man ändå kalla den. En sammanställning av olika forskares syn på framtidens butik i boken Framtiden fysiska butik – släppt av Handelsrådet och Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet i oktober 2018. Boken…

5 sätt att få folk att komma in i din butik

Ett av de viktigaste måtten när man driver en butik är hur många människor som kommer in i själva butiken. Ju fler som kommer in i butiken, desto fler tillfällen till kundkontakter och försäljning, och därmed större inkomster. Det…

Lite exempel på kampanjer från marknaden

Här kommer lite inspiration från marknaden när det kommer till kampanjer. Har ni några favoriter som ni stött på - maila gärna oss på support@karming.se så vi kan dela dem. Stadium Stadium gjorde ett fysiskt utskick där man gav en…

Holiday greetings from Tokyo!

Här kommer lite inspirationsbilder från julskyltningarna i Tokyo från helgen. Missade du vårt inspirationsinlägg från Rom? Ta del av det här.   Louis Vuitton låter den gröna julfärgen finnas med i en kontrast när de…

Skyltfönsterinspiration från de stora...

Här följer lite inspiration från de stora varumärkenas höstskyltningar i Rom. Vi ser både enkla och mer avancerade skyltningar - fotade i helgen. Dior Dior använder ett av sina fönster mot den tungt trafikerade gågatan som en…
iphone kundlojalitet

”Kunder kommer att komma ihåg sin upplevelse med ett varumärke långt efter att de har glömt en rabatt.”

Rubriken är min dåliga översättning av ett ganska bra citat faktiskt.  På engelska i sin helhet lyder det: Customers will remember their experience with a brand long after they’ve forgotten a discount. Det är kundservice-specialisten…